خانه / چرا؟

چرا؟

گارانتی کردن محصول از سیاست های بازاریابی و مشتری مداری برای تولید کننده ها میباشد ولی هزینه زیادی نیز روی دست شرکت های گارانتی کننده میگذارد. برای کاهش احتمال خرابی ، سرویس های دوره ای و رایگان از جانب گارانتی کننده برای محصولات اعمال میشود.(البته نه در ایران)

تولید کنندگان نامی پرینتر یک چیپ کانتر(شمارنده) درون چاپگر قرار میدهند که با صدور هر فرمان (پرینت گرفتن – خاموش و روشن کردن – هد کلین و….) یک شماره به کانتر اضافه میکند. با رسیدن شمارنده به مقدار از قبل تعریف شده توسط سازنده ، پرینتر قفل شده و دیگر کار نمیکند. در واقع تولید کننده با این ترفند قصد یادآوری سرویس دستگاه به مشتری را دارد. با ارسال دستگاه به نمایندگی های مجاز علاوه بر صفر کردن کانتر ، سرویس و تمیزکاری دستگاه نیز انجام میگیرد. ولی از آنجایی که در ایران گارانتی رسمی تولید کننده وجود ندارد شرکت های ثالث مسئولیت این کار را بر عهده گرفته و برای ریست کردن کانتر هزینه ای نیز از مشتری دریافت میکنند.

مصرف کننده با داشتن نرم افزار ریستتر علاوه بر عمل ریست میتواند هد کلین با آپشن های متنوع تر – مشاهده شناسه هد- کپی دیتای چیپ کانتر- تراز هد – برسی نازل – و خیلی موارد دیگر را انجام دهد.

ذکر این نکته الزامی است که اگر از  آپشن های برنامه شناختی ندارید از دستکاری آن ها اجتناب نمائید.

نرم افزارهای ریست به ۳ صورت میباشد.

۱- دائمی و کرک شده:

اکثرا توسط آنتی ویروس به عنوان فایل مخرب شناسایی میشوند و قبل از اجرای آن ها باید به آنتی ویروس شناسانده شوند – بدون محدودیت زمانی و تعداد دفعات اجرا میباشند و روی بینهایت کامپیوتر قابل اجرا میباشند.

این نوع از ریسترها اکثرا شامل مدل هایی از پرینتر که ۲ – ۳ سال از ورودشان به بازار میگذرد میشود.

۲- دائمی و قابل اجرا روی یک کامپیوتر:

این نوع ریسترها جهت اجرا نیاز به کد فعالساز دارند. مصرف کننده پس از اجرای نرم افزار،کد یکتایی را که نرم افزار ارائه میکند را به فروشنده ارائه داده و کد فعالساز ر ا دریافت میکند.

۳- یکبار مصرف:

این نوع از ریسترها جهت اجرا نیاز به اتصال اینترنت دارند و کد فعالسازی که توسط فروشنده در اختیار کاربر قرار میگیرد پس از یکبار مصرف منسوخ شده و کارآیی خود را از دست میدهد.